Zobsiksnas maiņa

Zobsiksna - viens no dzinēja sistēmas pamatelementiem, kas savienoja starp sevi ceļgala un sadales vārstus, nodrošina motora normālu darbu. Zobsiksnas nomaiņa ir obligāta balstoties uz rūpnīcas norādījumiem. Tāpat kā jebkura detaļa automašīnā, zobsiksnas zaudē savas īpašības un var pārplīst. Kā lai noskaidro, ka pienācis laiks mainīt zobsiksnu?  Automobiļa ekspluatācijas grāmatā ražotājs norāda detaļa kalpošanas laiku vai nobraukumu pēc kura būtu jāveic detaļas pārbaude un maiņa . Vidēji tie ir 80-100 tūkstoši kilometru.

zobsiksas maina audi
Zobsiksnas maina audi

Tomēr bieži rodas situācijas, kad aizstāšana notiek agrāk par piespriesto termiņu, piemēram:

  • atsprāga siksna;
  • siksna izstiepās, nostiepums atslāba;
  • lietotā auto iegāde. Šajā gadījumā vienmēr ir jāmaina zobsiksna , jo nav zināms, kad tieši notika pēdējā zobsiksnas maiņa.

Zobsiksnas pirmstermiņa defekts, pārplīšanas iemesls var būt pavirša  agresīva automobiļa ekspluatācija. Braukšana pa bezceļu un šķērsotu apvidu, kas rada paaugstinātas slodzes uz dzinēju. Arī siksna jānomaina arī pēc mehāniskiem bojājumiem, kas notiek avāriju rezultātā.

zobsiksnas maiņa VW
zobsiksnas maiņa VW

Jāsaprot, ka,  zobsiksnas maiņa sastāv no spriegotāja ruļļa, parazīt rullis, kā arī dažreiz arī dzesēšanas sistēmas sūknis. Mūsu autoservisa meistari piedāvās nomainīt arī kloķvārpstas un sadales vārpstas blīvslēgus. Papildus izmaksas ir salīdzinoši mazas, bet izslēdz eļļas noplūdi no šiem mezgliem.  

Lai ar jums neradītu nepatīkamas situācijas, vienmēr iet tehnisko apkopi, veikt diagnostiku un mainiet Zobsiksnu saskaņā ar sava auto ražotāja ieteikumiem. Šo lietu ignorēšana var radīt nopietnus bojājumus motoru sistēmā un dārgu remontu.